Yogavormen

Yogavormen

Do In yoga: breng je energie in balans

Do In yoga is een rustige vorm van yoga. Kenmerkend zijn de strekkingen voor de meridianen, de verschillende energiebanen in je lichaam. Do In bevordert het zelfhelend vermogen van je lichaam en brengt je energie in balans. Do In werkt daarnaast ontspannend en zorgt voor meer flexibiliteit. Het is geschikt voor beginners en gevorderden, er zijn altijd verschillende opties om een houding of beweging te doen.


Opbouw van een Do In les

We beginnen met een korte meditatie om in het 'hier en nu' te komen en je focus naar binnen te richten. Soms is hier ook een visualisatie of ademhalingsoefening bij. Daarna doen we opwarmingsoefeningen om je lichaam los te maken. Vervolgens komen yogahoudingen, strekkingen van je armen en benen en vloeiende bewegingen uit de qigong aan bod. Deze oefeningen kunnen zittend, staand of liggend zijn. Ook combineren we deze oefeningen met kloppen of zelfmassage (shiatsu) van je lichaam. We sluiten de les af met een rustgevende eindontspanning.


Nieuwsgierig? Bekijk de data van de cursus Do In yoga of geef je op via het contactformulier.


Yin yoga: neem de tijd voor diepe ontspanning

Bij Yin yoga blijf je langer in de houdingen en richt je je op het bindweefsel en de gewrichten van je lichaam. Spierspanning laat je zoveel mogelijk los. Je hebt meer tijd om je grenzen te verkennen en te verleggen. Je gebruikt de houding om je lijf beter te voelen. Het is een relatief rustige yogavorm die goed te combineren is met bijvoorbeeld hardlopen of fittness. Ook als je stijfheid ervaart in je lichaam, kan yin yoga je helpen om meer ruimte en souplesse te krijgen.

Op dit moment zijn er nog geen lessen yin yoga. Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan via het contactformulier.


Hatha yoga: ontspannen lichaam en geest

Hatha Yoga is een klassieke vorm van yoga die lichaam en geest in balans te brengen. Lichaam en geest zijn met elkaar verbonden en beïnvloeden elkaar continu. Door het doen van yogahoudingen en ademhalingsoefeningen, vergroot je het bewustzijn van je lichaam. Wat zijn de signalen die je lichaam geeft en waar liggen je grenzen? Door de yoga leer je deze signalen van je lichaam herkennen en respecteren.


De lessen zijn toegankelijk voor beginners en gevorderden. Iedereen kan op zijn of haar eigen niveau meedoen. Je hoeft niet lenig of sterk te zijn. Het gaat er niet om of je je tenen kunt aanraken, maar om de ervaring en wat je leert als je met de houding bezig bent.


Op dit moment zijn er nog geen lessen hatha yoga. Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan via het contactformulier.


Bedrijfsyoga

Bij Feel Yoga kun je terecht voor bedrijfsyoga op maat. Dat kan bijvoorbeeld een eenmalige workshop zijn tijdens een bedrijfsuitje. Of een korte of langere cursus voor medewerkers met stressgerelateerde klachten.

Voor veel mensen is het lastig de balans tussen werk en ontspanning te vinden. Daarnaast kan veel zittend of computerwerk rug- of nekklachten geven. Yoga helpt mensen om weer in evenwicht te komen en om te gaan met stress. De lichaamshoudingen zorgen er voor dat het lichaam soepeler wordt en de kans op rug- en nekklachten kleiner wordt.


Priveles

Wil je graag persoonlijke begeleiding bij je yogabeoefening? Dan help ik je graag tijdens een privéles. Hierin kijken we wat jij nodig hebt en maak ik speciale lessen voor jou. Deze krijg je desgewenst ook op papier mee, zodat je zelf thuis verder kunt oefenen.




Meedoen?

Bekijk de data van de cursus Do In yoga en meld je aan via het contactformulier.